DE CONSUMIDOR A
PROSSUMIDOR:
EL PODER DELS PROSSUMIDORS.
- Què és un
prossumidor?
És una paraula que en anglès vol dir “prosumer” (pro = professional,
sumer = consumer).
És la suma del productor, el professional i el consumidor tradicional;
aquesta suma constata que Internet està canviant l’ús que en fan d’ell els
diferents usuaris. És un tipus de consumidor actiu, que està informat i que és
expert en allò que cerca i que exerceix una influencia respecte els altres, ja
que té al seu abast una eina com és Internet que permet difondre la teva
opinió.
- Funció del
prossumidor:
La web 2.0 és la creació de continguts produïts i compartits pels propis
usuaris. D’aquesta manera, els consumidors es converteixen en prossumidors, ja
que són productors de la informació que ells mateixos consumeixen. Aquest nou
model ha generat una ampliació dels continguts en quan a la demanda
d’informació.
- El rol del
prossumidor en l’actualitat:
En aquests moments, no es necesiten els mitjans de comunicació
tradicionals per estar informats; ja que el propi usuari pot ser el creador del
contingut, mitjançant ordinador o smartphone. L’smartphone permet que sigui a
l’instant i que pugui incloure video o foto.
Els prossumidors ajuden a les empreses a l’hora de saber que és el que
realment necessiten per millorar el producte o servei, també coneixen l’opinió
dels clients o usuaris sense haver de realitzar cap enquesta, etc.
L’existència dels prosumidors permet conèixer amb total transparencia,
ja que són ells qui creen el contingut, l’opinió respecte cada informació que
sorgeix dia a dia.
Com hem pogut observar al cas United, les empreses estan començant a
tenir presents en la seva estructura l’opinió dels prossumidors, ja que en un
moment una mala opinió pot afectar i molt a l’empresa en concret. Internet té
una potent difusió instantània.
- Opinió:
Des del meu punt de vista, ha sorgit un nou rol dins la societat a
través de la gran difusió d’Internet i dels avenços que dia a dia hi ha en quan
a tecnologia. Aquest nou rol és el del prossumidor, és un usuari amb
coneixement que conecta amb la gran massa d’usuaris d’Internet per a difondre
qualsevol noticia o comentari respecte alguna noticia.
Les empreses han d’adaptar-se a aquest nou personatge, i més val tenir
controlada la seva opinió sobre el producte o l’empresa, per tal de millorar i
crear noves expectatives, amb la finalitat d’obtenir crítiques bones.
Bibliografia:
http://queaprendemoshoy.com/¿que-son-los-prosumidores/#.UD82vM3jhYY
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada