divendres, 14 d’octubre del 2011

"Tuitejo", després existeixo


Fins on és capaç d’arribar Twitter? Quina multitud d’usos pot arribar a tenir? A dia d'avui, podem classificar l'informació que circula a Twitter de la següent forma:

Tot va començar un 21 de març de fa 5 anys, al 2006, quan Jack Dorsey (@jack), fundador i president executiu de Twitter, va publicar al seu Twitter “inviting coworkers”, però no va ser fins aquell mateix estiu que Twitter es va llençar per la resta dels mortals. Es va obrir doncs, un ventall de possibilitats pels usuaris particulars o privats i les empreses. Avui ens centrarem però, en les empreses.

Cada dia són més les empreses que arriben a Twitter per augmentar i consolidar la seva presència a Internet. Moltes d'aquestes empreses encara no són conscients del gran potencial que pot arribar a representar Twitter per al tracte directe amb els clients o com a mitjà per donar a conèixer els seus productes o promocions davant un gran públic.

Ja sigui empresa, negoci, bloc, lloc web... el cas és que molts estem a Twitter per promocionar allò que fem fora d'ell, l'utilitzem com un "altaveu" amb el d'arribar a molts usuaris d'una manera directa i més còmoda. No obstant això, i sobretot al principi, el desconeixement del sistema o la manca d'una guia clara sobre com podem utilitzar-lo, pot arribar a frustrar la nostra iniciatiava, sobretot si no som una gran empresa i no aconseguim tenir seguidors només pel sol fet d'estar a Twitter (és cert, moltes empreses tenen milers de seguidors encara abans de llançar el seu primer tweet).

3 comentaris:

  1. Estic d'acord amb que les empreses han de ser a twitter per augmentar la seva presència a internet i no és d'estranyar que cada vegada i n'hi hagin més que s'hi sumin al carro buscant una gran difusió dels seus productes o serveis, novetats... També és veritat que twitter és un tant complicat de fer servir i que per tant el fet de que la iniciativa es frustri és un denominador comú constant. Tot i així, crec que és positiu que les empreses hi siguin presents ja que poc o molt estan obertes a un gran públic potencial gratuïtament. Aquí tens un link on cita alguns dels beneficis que twitter pot aportar a les empreses: http://www.ticbeat.com/analisis/usos-de-twitter-para-empresas/

    ResponElimina
  2. Segons el meu punt de vista crec que el Twitter es una fantàstica eina de difusió per les empreses i que moltes encara no han descobert com aprofitar tot el que twitter els pot oferir.
    No estic d'acord amb el que diu l'Enric ja que no crec que les empreses trastegin els albums dels altres...
    I crec que es un handicap el fet que sigui una mica complicat de fer servir ja que moltes empreses no tenen temps de posar-se a entendre el seu funcionament i això fa que ja no es registrin a Twitter

    ResponElimina
  3. La veritat es que jo no estava dins del "món" del Twitter fins que vam començar aquesta assignatura, peró trobo que és una xarxa social magnífica per poder-se comunicar i estar al dia, potser més aquesta última, ja que pots seguir tot tipus de notícies, gent famosa etc i estar al día de tot.
    Per això trobo que és important que les empreses també hi estuguin dins, per conèixer millor l'entorn que hi ha, que s'ha de dir que ha canviat, i molt.

    ResponElimina